woensdag 9 januari 2013

De leerlingen van 1A optie STV en optie Kunst schrijven hun ervaringen op na 1 trimester in Colomaplus





Ik was zenuwachtig en was bang, we waren bijna te laat want we vonden de fietsenstalling niet. Ik had een heel raar gevoel, vorig schooljaar waren we de grootsten en nu weer de kleinsten. Ik was blij dat er een vriendin van de lagere school mee naar dezelfde school ging. We maakten kennis met onze klastitularis, deden een soort interview waarbij we telkens 3 vragen aan de volgende leerling stelden.We deden ook al een ontbijt op school. Het eerste trimester was echt super en het wordt steeds maar beter!
Tiffany


De eerste schooldag was best wel leuk. Toen ik in de klas kwam leerden we elkaar kennen. Op de speelplaats had ik al een nieuwe vriendin gemaakt.
Nina

Op het moment dat ik van de bus stapte en richting Colomaplus ging begon de stress te komen. Eens ik op school was voelde ik me meteen thuis. Ik wist onmiddellijk dat dit voor mij de perfecte klas zou worden. Onze klastitularis en de andere leerkrachten zijn erg lief en aardig. De tweede dag had ik al vrienden om tegen te praten. Wat zo fijn is in onze klas is dat we vaak lachen en goed overeenkomen. STV is ook megafijn. De dagen en maanden gingen sneller voorbij dan verwacht. Ik ben echt blij dat ik in Colomaplus ben!
Britt

De eerste dag was spannend! Je weet nooit wat je tegen zal komen of wat er gaat gebeuren. Maar alles kwam goed, je had direct een welkom gevoel. De eerste weken was wel wat aanpassen. Alles nieuw en dan de lessen! Alles is steeds vlotter en vlotter beginnen gaan. Nu ben ik het helemaal gewend, we kennen elkaar nu ook al goed!
Bo

In het begin was het eng, want ik kende niemand. Maar de eerste dag was wel al leuk. De mevrouw gaf veel uitleg over alles.
De lessen Kunst zijn altijd heel leuk, we maken daar super leuke dingen. We zijn ook al naar het Mas en naar de boekenbeurs geweest.
We hebben elk een locker en we hebben ook een school-kat. Superleuk!
Nikita

De eerste dag toen ik aankwam vond ik wel spannend, maar gelukkig kende ik al iemand. Ik had vrij snel vrienden. Ik vond op het eerste zicht de school wel erg groot, maar nu ken ik overal de weg.
De leerkrachten zijn sympathiek. Onze speelplaats is alleen voor het 1ste en 2de jaar. Onze klassen zijn nieuw en ruim. We hebben genoeg toetsen.
Mathias

De eerste dag in mijn nieuwe school was wel wennen. Ik vond het een beetje eng. Ik had al snel vrienden. De leerkrachten hier op school vallen heel goed mee. In het eerste trimester heb ik al veel geleerd. In de lessen kom je veel nieuwe dingen te weten. Mijn keuzevak STV valt ook erg goed mee. We hebben al veel gemaakt, een schort, fruitsla, wentelteefjes, eitjes. Het was een goede start, het begin van dit schooljaar!
Juan